Szerda hajnalban célba ért az 50. Rolex Fastnet Race-en a New Europe. Weöres Szabolcs Fa Nándorral sikeresen teljesítette az egyik legnehezebb tengeri vitorlás versenyt, egyben fontos mérföldeket gyűjtött a Vendée Globe-ra készülve.
Újabb lépés a Vendée Globe felé
A magyar hajó 3 nap 10 óra 28 perc és 57 másodperc alatt teljesítette az angliai Cowes és a franciaországi Cherbourg közötti távot. Weöres Szabolcsék a befutó után nem kötöttek ki, hanem lendületből elindultak Les Sables d’Olonne-ba, a Vendée Globe anyakikötőjébe.
Weöres Szabolcs szerint jól sikerült a verseny, kihozták belőle a maximumot.
A Fastneten 348 tengeri mérföldet szerzett a Vendée Globe szempontjából, ezzel megerősítve indulási esélyeit.
Weöres Szabolcs a célba érkezést követően úgy fogalmazott: nagyon élvezte a versenyt. Úgy véli, a körülményekhez képest kihozták a maximumot.
„Végig küzdöttünk, itt a végén élveztük a játékot, mert tiszta kishajós hátszél volt. Nagyon jól sikerültek a manőverek” – tette hozzá. Értékelése szerint az elején az erős szelet jól abszolválta a hajó, a hibalista nőtt, apró szerelnivalók vannak, de ez ilyenkor természetes. Az is volt a cél, hogy ez most jöjjön ki, és ne majd egy transzatlanti versenyen.
Fa Nándor szintén kiemelte, hogy a hajó jól teljesített. A legendás magyar vitorlázó szerint főként a végjátékban mentek jól, fantasztikus navigációval kihasználva az áramlatokat még két hajót megelőztek.
Nagyon fontos versenyen vannak túl
Ahogyan arról a Lelépő is beszámolt, Weöres Szabolcs június 28-án jelentette be, hogy mentorával, az ötszörös földkerülő Fa Nándorral indul a Rolex Fastnet Race -en. A Vendée Globe szempontjából fontos mérföldgyűjtő versenyt kétévente rendezik meg és egyike a legrangosabb tengeri viadaloknak. Az idei, ötvenedik verseny során több mint négyszáz hajó vágott neki az angliai Cowes-ból a 696 tengeri mérföldes, azaz 1298 kilométeres távnak.
Az Írország déli részénél található legendás Fastnet-sziklát megkerülve a franciaországi Cherbourgban érnek majd célba. Idén a Vendée Globe-ra készülő versenyzők többsége is rajthoz állt.
A New Europe az egytestűek között a jónak számító 35. helyen futott be.
Weöres Szabolcs hajójának, a New Europe-nak az átépítés után ez volt az első megmérettetése. Az IMOCA 60 lábas vitorlás 2007-ben, Új-Zélandon épült és már többször megkerülte a Földet. A tavalyi Route du Rhum (A rum útja) sikeres teljesítése után Weöres Szabolcs úgy döntött, hogy szükség van az átalakításokra, mivel az osztály rengeteget változott.
A munkálatokra januártól a spanyolországi Santanderben került sor, ahol a hajót teljesen szétszedték és átvizsgálták. A tőkesúly hidraulikájának szervizelése, az elektromos szerelvények cseréje mellett a leglátványosabb változás a kabintető kialakítása volt. A legújabb építésű IMOCA-vitorlásokban a versenyzők fedett cockpitből irányíthatják a hajót, ezzel már a New Europe is rendelkezik.
A cél a Vendée Globe
A világ legnehezebbnek tartott sportversenye, a 10. Vendée Globe, amelyen az indulóknak egyedül, kikötés és külső segítség nélkül kell megkerülniük a Földet egy hatvan láb hosszú vitorlással, jövő novemberben rajtol. A hatalmas érdeklődés miatt a szervezők negyven főben határozták meg a résztvevők létszámát, akiknek kemény kvalifikációs feltételeknek kell eleget tenniük.
A mérföldgyűjtések során az egyik feladat a Route du Rhum verseny teljesítése volt, a híres transzatlanti megmérettetést Weöres Szabolcs tavaly első magyar vitorlázóként hajózta végig 14 nap 19 óra és 22 perc alatt, az előírt limitidőn belül – ezzel pedig nagy lépést tett a sikeres kvalifikáció felé.
A világ legveszélyesebb versenyére készül két magyar hajós, a Föld megkerülése a cél
Lelépő, fotók: Kerekes Zsombor / Szabi Ocean Racing, Irina Gracheva / Rolex Fastnet Race, Martin Lloyd / Imoca 60