Pénteken átadták a Drégelypalánk és Ipolyhídvég közötti, 2,9 milliárd forintból épült új Ipoly-hídat. A Szent Borbála-híd régi hiányosságot pótol.
Szent Borbáláról nevezték el az új Ipoly-hidat
A XV. században még Hunyadi János rendelt el hídépítést az Ipoly folyón. A két települést összekötő híd azonban a második világháborúban megsemmisült.
Az elmúlt időszakban Drégelypalánkról ahhoz, hogy a túlparti Ipolyhídvégre eljussanak, az embereknek húsz kilométert kellett kerülniük a parassapusztai határátkelőhely felé. Ez legalább húsz-huszonöt percet vett igénybe.
A 2,9 milliárd forintból megépült, 48,5 méteres szabadnyílású
Szent Borbála-hídhoz Magyarországon egy kilométer, Szlovákiában négyszáz méter utat kellett építeni. Erről már Szijjártó Péter beszélt a pénteki hídavatón.
Sorra épülnek az Ipoly-hidak
A politikus hozzátette: a Szent Borbála-híd már a negyvenedik határátkelési pont a két ország határán. Kiemelte: tizennégy év alatt tizennyolc új határátkelési pontot sikerült átadni, és a 2014-ben tervezett összes Ipoly-hidat megépítették.
Ahogyan arról a Lelépő is beszámolt, még júliusban adták át az Ipolydamásd és Helemba közötti Ipoly-hidat.
Ezt olvastad már?
Tavaly óta egy új kompjárat is közlekedik a magyarországi Neszmély és a szlovákiai Dunaradvány között. A mintegy 2,2 milliárd forintos, európai uniós társfinanszírozással megvalósult beruházással üzembe állított hajó nyolcvan embert vagy negyven főt és nyolc gépjárművet szállíthat. Az utasok a szolgáltatást hétköznapokon nyolc, hétvégi napokon tizenhat alkalommal vehetik igénybe. Az átkelés ideje hat-tíz perc lesz, de ez függ a vízállástól és a sodrás sebességétől is.
Lelépő, fotók: MTI, Komka Péter