A vadhúst népszerűsítő kampányt indított a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK), az Étrend Magyar Konyhafőnökök Egyesülete, a Dél-alföldi Gasztronómiai és Turisztikai Egyesület, valamint a Miskolc és Térsége Turisztikai Közhasznú Egyesület.
A kampány célja a forgalomélénkítés mellett a vadhús fogyasztására történő ösztönzés. A programban részt vehet bármelyik, a vendéglátásban működő egység, amely vállalja, hogy a 2022. november 18-tól november 27-ig tartó időszakban vadételt tart a kínálatában. A csatlakozás és a részvétel népszerűsítése a közösségi médiában történik.
A kampányban résztvevő éttermeket a közösségi médiában követhetik az érdeklődők a #vadateszem hashtagre keresve.
Csókay Ákos, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara főtitkára szerint az elmúlt éves fogyasztási adatok szerint a baromfihús egy év alatt ötven-hatvan százalékkal drágult, a sertéshús ára hatvan-hetven százalékkal emelkedett, így
most komoly árelőnyt jelent a vadat is kínáló éttermeknek a relatíve alacsonyabb árú vadhús.
Úgy vélik, ha ezzel most az éttermek meg tudnak spórolni anyagköltségen húsz-harminc százalékot, ezzel együtt egészségesebb irányba edukálják is a vendégeket a vadhús fogyasztására, akkor az egész kampány egy nagyon hasznos és gazdaságilag is megtérülő kezdeményezés lesz.
A vadhús teljes mértékben hazai forrásból származó, hazai hentesek által feldolgozott, vagyis 100%-ban hazai termék,
ráadásul a legkisebb ökológiai lábnyommal előállított hús a jelenleg kapható húsok között. Zsírtartalma ugyanakkor sokkal alacsonyabb, fehérjetartalma pedig magasabb, és a kalóriatartalma is alacsony, így könnyen beilleszthető az alacsony kalóriatartalmú étrendbe is.
A BKIK tájékoztatása szerint a #vadateszem kampány jól illeszkedik a kamara „Újra Nyitva Budapest” programjába, hiszen közös cél az éttermekre, éttermi fogyasztása felhívni a vendégek figyelmét, és így is támogatni az elmúlt nehéz évek után fennmaradó vállalkozókat, akik most éppen a magas rezsiárak miatt kerültek nehéz helyzetbe.
lelépő.hu, fotók: Canva