Lelépő
Image default

Kiderült, miben a legjobb az országban Badacsony, Cegléd, Miskolc, Mohács, Ráckeve és Zalaegerszeg

November 28-án zajlott a turisztikai információs irodák országos találkozója az MTÜ szervezésében, amelyen kiderült, a digitalizáció ellenére is nélkülözhetetlen szerepet töltenek be a magyar turizmusban. 

Eredményes szezont zártak a Magyar Turisztikai Ügynökség szakmai koordinálásával működő turisztikai információs irodák, melyek négy évtizede állnak a turizmus és a turisták szolgálatában. Idén már eddig 1,7 millió alkalommal segítettek a hozzájuk fordulóknak.

A főszezonban közel kilencszáz úgynevezett próbavásárlást végzett az MTÜ.

Ezeken átlagosan nyolcvanöt százalékos teljesítményt nyújtottak a tourinformos munkatársak, felülmúlva a korábbi évek eredményét.

A tourinformosok és fenntartóik részvételével zajlott őszi Országos Tourinform Találkozón az is elhangzott, hogy a próbavásárlásokon a kilencven tagú hálózat tagjainak mintegy harmada kilencven százalék feletti teljesítményt nyújtott.

Badacsony, Cegléd, Miskolc, Mohács, Ráckeve és Zalaegerszeg

Tourinformjainak munkája pedig száz százalékosnak bizonyult az ellenőrzésen. Ez azért is fontos, mert a vidéki irodák a hazai kínálat legjobb ismerőiként több ezer turisztikai szolgáltatóval állnak napi kapcsolatban.

A szakmai találkozón huszonhárom jubiláló tourinformos kapott elismerést, és a Tourinform hálózat történetében

először harminc éves jubileumot elért kollégát is köszöntöttek, Szolnokról.

„Az irodák közel négy évtizede a hazai turisztikai intézményrendszer meghatározó szereplői, az MTÜ fontos, helyi turizmust szervező-segítő hátországát képezik. A brand építésével, a közösséghez tartozás erősítésével, szakmai iránymutatással és képzéssel a turisztikai ügynökség is sokat tesz az információs irodák professzionálisabb működéséért.” – Erre mutatott rá a tanácskozást megnyitó beszédében dr. Erdei Bálint turizmus stratégiai megvalósításért felelős vezérigazgató-helyettes.

A Tourinform-fenntartók körében végzett kutatás megállapításai is azt jelezték vissza, hogy fontos az eredeti alapítói szándék. Kell egy „hely”, ahová megérkezik a vendég, ahol megerősítik számára, hogy a legjobb döntést hozta az utazásával.

Továbbra is meghatározó ereje és értéke van a személyes ajánlásnak, a naprakész információnak. Igény van helyi viszonyok ismeretének átadására is, ami a Tourinformok létjogosultságát és jövőjüket a digitalizáció korában is megerősíti. A hálózathoz tartozás pedig egyúttal presztízskérdés is a turizmusban érintett települések számára.

Lelépő, fotók: MTÜ

Kapcsolódó