A Balatonról helyezte át bázisát a Dunára a Kisfaludy lapátkerekes gőzhajó, hogy különleges perspektívából mutassa meg a magyar főváros lenyűgöző látványosságait.
Igazi időutazásra csábít a Kisfaludy lapátkerekes gőzhajó, amely a reformkorba repíti vissza az utasokat. Hajótörténeti múzeumában gróf Széchenyivel és a reformkori legénységgel is találkozhatunk. A sétahajó nyitott panoráma fedélzetéről testközelből csodálhatjuk meg, ahogy a főváros lenyűgöző látványosságai visszatükröződnek a Duna csillogó vizén.
Reformkori gőzhajó a pesti alsó rakparton, az Erzsébet híd lábánál állomásozik, innen indul és ide is tér vissza. Az egy órás sétahajón történő utazás során a Kisfaludy végighajózik a Duna legszebb szakaszán, érintve számos látványosságot, például a Gresham-palotát, a Budai Várat és az Országházat is.
A nappali járatok 16 órakor és 17:30-kor, az estiek pedig 19, 20:30 és 22 órakor indulnak.
Mint ismert, a Kisfaludy az első, balatoni gőzhajó replikája, megépítésére 2013-ban került sor, az eredeti 1846-os hajó megjelenését alapul véve.
Az eredeti Kisfaludy gőzhajót gróf Széchenyi István kezdeményezésére építettek.
Nevét Kisfaludy Károly költő után kapta, 1846 és 1887 között volt szolgálatban. 1847 májusától állt forgalomba a füredi fürdőidény kezdetekor Balatonfüredről. Parancsnoka a holland származású Haentjans Mihály kapitány volt. 1869-ben favázas testét vasra cserélték, majd 1887-ben kivonták a forgalomból, és szétbontották.
Ahogyan arról a Lelépőn is lehetett olvasni, egészen különleges, fából készült hajóval fedezhetjük fel az ország talán legszebb Duna-ágát is. A Balabán az országban szinte az egyetlen, teljesen fából készült dunai hajó. Igazi kuriózum, amivel látványos vízi kirándulásokat tehetünk, megkerülve az Angyal-szigetet és a Kerekzátonyt.
Lelépő, fotók: Kisfaludy Lapátkerekű Gőzhajó Facebook oldala