Lelépő
Image default

Látványos fotókon, hogyan landol először hidroplán a Tiszán

Még szeptember elején landolt a Tiszán az Aeroexpress tavaly bemutatott Cessna 206 amfíbiája. Úgy tudni, soha korábban nem járt még hidroplán a folyón.

Hatalmas érdeklődés övezte az első hidroplán landolását

Az Aeroexpress tájékoztatása szerint a gyakorlórepülések hosszas előkészítés után, a Szegedért Vízisportbarát Egyesület együttműködésével és a Szolchrom hajósiskola szakembereinek biztosításával jöttek létre. Az esti órákban a hidroplán belvárosi kikötését számos érdeklődő követte partról és a Belvárosi hídról, ami nem csoda, hiszen

a magyar repülés történetében nincs feljegyzés arról, hogy valaha járt volna hidroplán a Tiszán.

Régi álom vált valóra

Molnár Zsolt, a Szegedért Vízisportbarát Egyesület elmondta, az egyesület legfőbb célkitűzése az idegenforgalmi turizmus, valamint a hajós élet fellendítése a Tiszán. Így

régi törekvés, hogy Szegeden vízi leszállóhely is erősítse a helyi turizmus egyik pillérét.

Az Aeroexpress tavalyi sikeres dunai és balatoni leszállásai ösztönözte őket arra, hogy felvegyék a kapcsolatot a légitársasággal és együttműködési megállapodásban rögzítsék közös törekvéseiket. A terv tizenegy hónap alatt jutott el a közelmúltbeli megvalósulásig.

Hajózás és repülés élménye egyszerre

„A vízirepülés reneszánszát éli Európában, ami nem véletlen, hiszen jelentősége többszörös. A turisztikai attrakciótól a taxirepülésekig, rendészeti feladatokban és katasztrófavédelemben számos területen teremt értéket, ezért igyekszünk a fejlesztésével élen járni Közép-Európában.” Ezt mondta Széchey Márton, az amfíbia parancsnoka, aki vízirepülő kiképzését lengyelországi tavakon kapta és Norvégiában fejlesztette tovább.

Az Aeroexpress-alapító oktatókapitány hozzátette: a digitális világban egyre nagyobb értéke van a valós aktivitásoknak. A hidroplán a hajózás és a repülés együttes élményét adja, ami a Tiszán a part menti fasorok közé besüllyedve, és vízre leszállva a vártnál is mélyebb benyomást tett a személyzetre. A csapatnak immár Farkas Imre kiemelkedő tapasztalatú szegedi repülőoktató is tagja volt.

Sokszínűbbé válhat a hidroplán által a magyar repülés

A parancsnok kifejtette azt is, hogy az Aeroexpress vízirepülő csapata a Dunán, a Balatonon és most a Tiszán végzett gyakorlórepülések után újabb magyar vizeken jelenhet meg, ezzel is szolgálva a magyar repülés fejlődését, sokszínűbbé válását, a hazai képességek gazdagodását.

A fel- és leszállásokat biztosító vízi személyzet nevében László György kiemelte: több évtizedes szegedi hajós tapasztalattal is meghatározó lépcsőfok szakmai pályafutásában a hidroplánnal történő együttműködés.

A vízen kisgéphajóként manőverező jármű mindenkinek újdonságot jelentett a Tiszán.

Mégis minden folyamat gördülékenyen ment, a repülőgép pedig kiválóan működött együtt a folyón a többi vízi járművel.

Az Aeroexpress márkanév idén száz éves, hiszen 1923-ban ezen a néven kezdte meg működését az a légitársaság, amely a Duna Gellérthegy előtti szakaszáról felszállva a Balatonra és Bécsbe szállította az utasokat. A magyar szakemberek által tavaly alapított Aeroexpress cégcsoport egyik célja, hogy Kárpát-medencei célállomásokra indítson menetrend szerinti légijáratokat. Másik küldetése pedig az, hogy Magyarországon ismét meghonosodjon a vízirepülés.

Lelépő, fotók: Aeroexpress facebook oldala

Kapcsolódó