Lelépő
Image default

Rakonczay Gábor utolsó nagy kalandja: egy utolsó óceánátkelés az extrém sportolói pályafutás lezárásaként

Rakonczay Gábor, a magyar extrémsport egyik ikonikus alakja, december 16-án vág neki pályafutása utolsó nagyszabású vállalkozásának: az Atlanti-óceán átevezésének. Az expedíció, amelynek célja az életmű lezárása, 5000 kilométeres távot ölel fel La Palma (Kanári-szigetek) és Antiqua (Karib-szigetek) között. Az út várhatóan 65 napot vesz igénybe, és egy speciálisan átalakított evezős hajóval, a „42”-vel fogja teljesíteni, amelyet Fa Nándor tervezett.

Egy 18 éves pályafutás méltó lezárása

Rakonczay Gábor az elmúlt 18 évben számtalan extrém kihívást teljesített, amelyek között szerepelt négy óceán átvitorlázása, a Grönland kétszeri átkelése, valamint a Déli-sarkot célzó 44 napos Antarktisz-expedíció. Az óceánokat nem csupán vitorlással, hanem emberfeletti kitartást igénylő eszközökkel is meghódította: ű

77 napig egyedül kenuzott át az Atlanti-óceánon.

A magyar extrémsportoló azonban nemcsak vízi kihívásokról ismert, hanem futósportban is kiemelkedő eredményeket ért el, például ultrafutó világbajnoki címet szerzett.

Ez az utolsó projekt azonban nemcsak fizikailag, hanem érzelmileg is különleges jelentőséggel bír számára. „Egyetlen egy utolsó ilyen jellegű utat teljesítek még, ez pedig a mostani óceán átkenuzás. Szimbolikusan ezzel zárom le a hosszú távú és magas veszélyfaktorú projekteket” – írta Facebook-bejegyzésében Gábor.

Ezzel a hajóval vág neki az útnak Rakonczay

Az expedícióhoz Gábor a 42 elnevezésű evezős hajót választotta, amelyet az év eleji, La Palmáig tartó 1400 kilométeres útja során már kipróbált. Az eredetileg Fa Nándor által épített hajót – amely korábban Vitéz névre hallgatott – az extrémsportoló a saját igényeire szabta, hogy a lehető legjobban megfeleljen az óceáni viszonyoknak.

„Egy hajó, egy evező, egy ember és az óceán”

– fogalmazta meg Rakonczay az expedíció filozófiáját.

A hajót La Palmán szerelik fel a szükséges ellátmányokkal és műszaki berendezésekkel. Az elektromos rendszerek beüzemelésében Gábor öccse, Péter is részt vesz. A hajó feltöltése után december 16-án indul az 5000 kilométeres távnak, amely során napi szintű bejelentkezésekkel és automatikus nyomkövetéssel osztja meg helyzetét és tapasztalatait.

ONE MORE EXPEDITION – az utolsó nagy út az óceánon

Az expedíció szimbolikus elnevezést kapott: ONE MORE EXPEDITION („Még egy expedíció”), amely egy utolsó nagyszabású kihívást jelent, mielőtt Rakonczay Gábor végleg lezárná extrémsportoló-karrierjét. A klasszikus kelet-nyugat óceánátkelési útvonal választása nemcsak a korábbi sikerek megismétlése, hanem egy mélyebb, spirituális záróakkord is.

„Anno akaratomon kívül, de az eredetileg Fa Nándor által épített és akkor még Vitéz névre keresztelt kenun töltött 77 nap nagyon megváltoztatta az életemet. Most ezt már tudatosan, de szintén vele szeretném megélni” – írta posztjában.

Lelépő

Kapcsolódó