Budapest nemcsak építészeti csodáival, hanem gazdag kulturális kínálatával is kiemelkedik Európa nagyvárosai közül. A Resonance legfrissebb elemzése most újra rávilágított arra, hogy a magyar főváros múzeumai, kulturális programjai és folyamatosan megújuló városi arculata milyen fontos szerepet játszanak a turisták és a helyiek szívének meghódításában.
A Resonance minden évben átfogó kutatást végez, amely során több mint 180 európai várost értékel a helyiek és látogatók által generált digitális adatok – például Tripadvisor-értékelések, Google-értékelések, Facebook-bejelentkezések és Instagram-említések – alapján.
Az elemzés célja, hogy feltárja azokat a tényezőket, amelyek a városokat vonzóvá teszik a turisták és a vállalkozások számára, figyelembe véve az élhetőséget, szerethetőséget és jólétet is.
Az értékelésben minden szempont számít: a repülőtéri csatlakozás egyszerűségétől az éjszakai élet kínálatán át a szabadtéri programlehetőségekig, de a kulturális kínálat kiemelkedő szerepet játszik. Budapest ez utóbbi kategóriában kimagasló eredményt ért el:
a múzeumok terén a magyar főváros a rangsor 11. helyére került,
ami jól mutatja gazdag és sokszínű kulturális örökségét.
A kutatás a megújult Városligetet és Budapest kevésbé ismert, ám annál különlegesebb nevezetességeit is méltatta, amelyek az európai top 5-be emelték a várost. Ez az eredmény kiemeli, hogy Budapest nemcsak a digitális nomádok és vállalkozók kedvelt célpontja, hanem a
művészetek és kultúra szerelmeseinek is elsőrangú úti cél.
Összesítésben – minden vizsgálati szempontot figyelembe véve – a régióban Budapest a 20. helyezéssel Bécs (12.) és Varsó (19.) mögött végzett, ám olyan versenytársakat hagyott maga mögött, mint Pozsony, amely a 40. helyen szerepel. Az eredmények egyértelműen alátámasztják, hogy Budapest múzeumai, kulturális programjai és folyamatos megújulása révén egyre közelebb kerül Európa legjobb úti céljaihoz.
Lelépő