Befejeződött az Északerdő Erdőgazdasági Zrt. által fenntartott Lillafüredi Állami Erdei Vasút, hétköznapi nevén a lillafüredi kisvasút felújítása. A csaknem 4,3 milliárd forint hazai forrásból megvalósult rekonstrukció keretében teljes egészében megújult a Miskolc-Dorottya utca – Papírgyár – Lillafüred – Garadna fővonal.
Átfogó beruházás zárult le a kisvasútnál
A régi vágány elbontása után új pályát építettek, megújult a vízelvezetés, számos nagyműtárgy, valamint a két biztosítóberendezés, ami a majláthi és a lillafüredi fénysorompókat foglalja magába. Teljes felújításon estek át az állomási felvételi épületek, és a vasútüzemeltetés kiszolgáló létesítményei: a kocsi- és mozdonyszínek, az igazgatósági irodák, valamint a műhelyek.
A Garadna végállomáson új pihenőparkot létesítettek Garadna Grund néven, amely a megnyitás óta a felnőttek mellett a kisgyermekes családok kedvelt célpontjává vált. A projekt részeként megvalósult a gördülőállomány fejlesztése,
összesen harminckét mozdonyt, személy- és teherkocsit újítottak meg, illetve építettek újjá.
Élénk aktív turizmus, divattá vált természetjárás
Az állami erdőterület a hazai aktív turizmus egyik legfontosabb helyszíne, az itt elérhető rekreációs lehetőségek fejlesztésére az elmúlt években közel 40 milliárd forintot fordítottak az állami erdőgazdaságok – mondta az Agrárminisztérium erdőkért felelős államtitkára az erdei vasút Diósgyőr-Majláth forgalmi telepén rendezett átadó ünnepségen.
Zambó Péter hangsúlyozta: az összegből közel kétszáz erdei szálláshely, kilátó, ökoturisztikai központ, kisvasút és erdei iskola építését vagy modernizálását végezték el az erdőgazdaságok, amelyek
az erdei turisztikai hálózat működtetésére évente több mint négymilliárd forintot fordítanak.
Az aktív turizmus fejlesztésében fontos szerep jut az erdei kisvasutak megújításának, az erdőgazdasági cégcsoport által működtetett tizenkét vonal utasforgalma évente eléri az egymilliót. A lillafüredi a legnépszerűbbek közé tartozik, a szilvásváradi vonallal együtt az utasok közel felének nyújtanak kikapcsolódást – tette hozzá.
A legnagyobb beruházás zárult le
Zambó Péter beszélt arról is, hogy a természetjárás reneszánszát éli Magyarországon. Megerősödött az aktív belföldi turizmus, csak az állami erdőterületen 45-50 millió látogatási alkalmat becsülnek évente. Emlékeztetett, hogy a Miniszterelnökségen külön államtitkárság felügyeli ezt a kiemelten fontos területet, Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős államtitkár vezetésével.
A kisvasút újjáépítésével az erdőgazdaság legnagyobb beruházása valósult meg
– jelentette ki Sárhegyi Zoltán, az Északerdő Zrt. felügyelőbizottságának elnöke. Beszédében kiemelte, hogy a Lillafüredi Állami Erdei Vasutat gazdasági tevékenységre hozták létre 1920-ban. A mai idők elvárása viszont az, hogy a turisztikában segítse az erdőgazdaság munkáját.
Lelépő.hu, fotók: Északerdő Zrt facebook oldala