A Krumpello megnyitotta első állandó üzletét az Astorián, így a krumplirajongók már minden nap megtalálják a belvárosban a héjában sült töltött krumplit. Kreatív, egyedülálló és laktató – az innovatív falatok ebben a formában és minőségben még nem léteztek hazánkban.
A kívül ropogós, belül selymesen krémes krumplik más-más országok ízeit idézik, ezért többek közt a görög, mexikói vagy olasz konyha szerelmesei is megtalálják kedvenc verziójukat. A Krumpello alapítóinak, Varga Ádámnak és Rahman Martinnak nem titkolt szándéka új színfoltot vigyenek a belvárosi street food kultúrába és a krumpli egy teljesen új oldalát megmutatni. A Krumpello food truck-ként indult, ma pedig állandó helyen is várják a vendégeiket. Az alapítókkal a márka evolúciójáról, a kreativitásról és a jövőbeni terveikről beszélgettünk.
Mekkora kihívás food truck üzemeltetése után egy állandó vendéglátóhelyet nyitni?
Rahman Martin: Szerencsére a visszajelzések alapján a legfontosabb dolog, azaz a termék már nagy népszerűségnek örvendett, így a következő lépcsőfokként a környezetet, infrastruktúrát kellett megteremtenünk. Természetesen nagy befektetés, és rengeteg adminisztratív ügyintézés egy food truckhoz képest, azonban mivel rendre azzal a kérdéssel szembesültünk, hogy „Hol találunk meg benneteket Budapesten?”
Nem volt más választásunk – bele kellett vágnunk.
Az étteremben ugyanazokat az ételeket, amiket korábban a food truckból vagy pop up kitelepülésekből már megismerhettek, ugyanazon a színvonalon találják meg az érdeklődők, így a lényeg nem változik, csak a környezet, és a kiszámítható állandóság.
A food truckos tapasztalat mekkora segítség volt az induláskor, illetve az azt megelőző előkészítő, tervező munkák során?
Rahman Martin: Egy jó kiindulási pont volt az a sok tapasztalat, amit a food truckos kitelepülések során szereztünk, de nem összehasonlítható egy állandó vendéglátóhely nyitásával. Rengeteg olyan háttérmunka és gyakorlati/operatív feladat kerül elő egy étterem kialakításakor, ami egy food truck összeállításánál egyszerűbben kerül kivitelezésre – már csak a méretbeli különbségek miatt is.
Az étterem azonban teljesen más terep,
így igyekeztünk ennek a kialakítása során is valami egyedit alkotni, hogy új impulzusokkal és persze új termékkel szolgálhassunk, a hazai street food piacon.
Milyen szempontok alapján állítottátok össze az ízvilágot, a hatféla választható ízt?
Varga Ádám: Amikor az alap hőseinket összeállítottuk, körülbelül kétszer ennyi ízvariáció volt versenyben. Elsőként szűk baráti körben teszteltük az opciókat, így amiknél azt éreztük, hogy izgalmas lehet és továbbfejleszthető, azokkal dolgoztunk tovább. A cél az volt, hogy teljesen különbözőek legyenek a töltött krumplik és bőséggel jól lakjon mindenki. Ezért is dolgozunk külön nekünk válogatott krumplikkal, többet szeretnénk nyújtani, mint egy egyszerű étel.
A Krumpello és az ízvilág is tükrözi a változatosságot, hiszen minden ember más, és mindenkinek van egy régió, terület, ahonnan szívesen fogyaszt ételeket. Ezt a változatosságot szerettük volna a palettán bemutatni. Habár az aktuális ízek már elkészültek, ez egy komplex folyamat volt, a fogyasztók visszajelzésére hagyatkoztunk.
Kaptunk hideget, meleget, de ez így van jól, és ezek alapján készültek el az ízek.
Nagyon fontosak nekünk ezek a visszajelzések, több fűszerezésen is változtattunk már menet közben és nyitottak vagyunk az újdonságokra.
Szezonális újdonságokat ígértek az elkövetkező hónapokra. Lehet erről tudni egy-két izgalmas információt?
Varga Ádám: Tele vagyunk izgalmas ötletekkel és szerencsére a vendégeink is gyakran megosztják velünk a kívánságaikat. Mivel a krumpli tulajdonképpen bármivel jó, többféle irányban is gondolkodunk az őszi szezonban. Talán nagy titkot nem árulok el, ha megosztom, hogy
készülünk egy pikáns és elképesztően sajtos töltött krumplival a cheddar és a jalapeño szerelmeseinek, természetesen egy kis Krumpellós csavarral.
Ezen felül, ahogy ráfordulunk a hidegebb időszakra, sorban érkeznek a szezonális zöldségek, ezekkel fogunk dolgozni. Ha jól emlékszem, egyik kedves látogatónk bele is trafált az egyik kérdéssel: „;Ádi, a design direkt halloweeni?” Ha a design nem is a Halloweennek köszönhető, biztosan elő fog még kerülni a koncepció, és egy-egy ikonikus, közkedvelt őszi íz is.
Lelépő, fotók: Krumpello