Megújult 415 millió forint kormányzati támogatásból a szobi kisvasút pályaszakaszának egy része, több mozdony, szerelvény és a telephely.
A Szob-Nagybörzsöny között haladó transzbörzsönyi vasút ma Magyarország egyik leglátványosabb hegyi pályája. Vonala szűk patakmedrek partján, sűrű erdőkben kanyarog, irányfordítóval és hármas hurokkal győzi le a meredélyeket.
Most a szobi kisvasút pályaszakaszának egy része, több mozdony, szerelvény és a telephely is megújulhatott. A fejlesztéseket nemrégiben adták át. Rétvári Bence, aki egyben a térség KDNP-s országgyűlési képviselője, a börzsönyi kisvasút felújított szobi telephelyén arról beszélt, még 2017-ben döntött úgy a kormány, hogy a Börzsöny és a Dunakanyar környékét turisztikailag kiemelt célterületté nyilvánítja és ehhez forrásokat is rendelt.
Hozzátette, hogy ezekből a forrásokból jutott egyebek között a kisvasutak fejlesztésére is. Három vonalat sikerült a régi kisvasúthálózatból megmenteni és átörökíteni korunknak: a kismarosit, a szob-márianosztrait és a kemenceit, amelyeken éves szinten 150 ezer utas utazik – tette hozzá az államtitkár.
Rétvári Bence elmondta, hogy először Kemencénél adták át az egyik felújított mozdonyt és a pályaszakasz egyes fejlesztéseit, majd a kismarosi felújítás következett. Itt több mint 10 kilométernyi pályatestet sikerült rendbe hozni, több mozdony és vasúti szerelvény mellett.
Hozzátette, most pedig a leghosszabb szakasz részleges felújítása történt meg: mind a sínpályát, mind a mozdonyokat, mind a vasúthoz tartozó telephelyet sikerült megújítani.
Lelépő, forrás és fotók: MTI, Máthé Zoltán