Lelépő
Image default

Ezért imádják Magyarországot az amerikai és az ázsiai turisták

Ugrásszerű növekedést ért el az USA-ból, Dél-Koreából és Kínából a beutazó turizmus az év első hét hónapjában tavalyhoz képest. A turisták minél hatékonyabb megszólítása érdekében az MTÜ rendszeresen vizsgálja, mit keresnek és hogyan utaznak e három ország turistái.

A vírushelyzetet követően már a tengerentúli országok esetében is visszatért a bizalom és az utazási kedv. Ezt támasztják alá a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai is. Ezek szerint július végéig idén az USA-ból 35%-os, Dél-Koreából 290%-os, Kínából pedig 271%-os a vendégforgalom növekedése 2022-höz képest. Ezek a piacok nemzetközi viszonylatban is a legnagyobb küldőpiacok közé tartoznak.

Változatos korosztály érkezik Magyarországra

Az Egyesült Államokból érkező vendégek körében kiemelkedő a 45 év felettiek aránya, akik a teljes amerikai látogatószám közel felét adják. Ugyanakkor egyre nő a fiatalabb párok, családok és incentive utazók aránya is. Dél-Koreából a 25-44 közötti korosztály adta a vendégek 52%-át, a Kínából érkezők között ugyanez a korcsoport a turisták 63%-át biztosítja. Míg az amerikai és kínai látogatók körében a férfiak és nők aránya kiegyensúlyozott, a dél-koreai turisták több mint 60%-a férfi.

Az viszont közös jellemzőjük, hogy mindhárom ország turistái körében a szállodák bizonyultak a legnépszerűbbnek (65-70%).Ezen belül is a négycsillagos hotelek voltak a legvonzóbbak számukra, minden második utazó választott ilyen, vagy még magasabb kategóriájú szállást. A magán- és egyéb szálláshelyeken ezzel szemben csak a vendégek legfeljebb negyede éjszakázott utazása során. A Dél-Koreából és az Egyesült Államokból érkező turisták a magas költési hajlandóságú látogatók közé tartoznak, az amerikaiak másfélszer, a dél-koreai utazók pedig közel 10%-kal költenek többet, mint az átlag.

Az MTÜ elemzései alapján elmondható, hogy a távoli országok turistáit az átlagosnál jobban érdekli a városnézés és a kultúra. Az Amerikából érkező turisták kiemelt érdeklődést mutatnak épített örökségünk, gasztronómiai különlegességeink és termálfürdőink iránt, amelyek turisztikai szempontból is megkülönböztetnek minket a versenytársaktól.

Tévéműsor növeli Magyarország népszerűségét

Dél-Koreából sokan érkeznek üzleti vagy akár munkavállalói, tanulmányi céllal, Kínából pedig milliókat mozgathat meg egy-egy tévéműsor. Erre jó példa a „Chinese Restaurant” című kínai valóságshow, amely forgatási helyszíne idén június és július között Budapest volt. Az első részt már az indulás első hetében több mint 160 millióan követték.

Bár ezekből az országokból Budapestre érkeznek a legnagyobb arányban az utazók (az USA-ból 87%, Dél-Koreából 68%, Kínából 79%), jellemző, hogy egyre többen keresik fel a vidéki Magyarországot is. Május-július során a fővárosban a Vörösmarty tér és a Halászbástya környéke, vidéken pedig az esztergomi bazilika, Tokaj és a siófoki Aranypart környéke voltak a népszerűbb célpontok az amerikai turisták körében.

A dél-koreaiak közül a legtöbben a Parlamentet, a Halászbástyát és a Szent István-bazilikát, vidéken pedig a velencei szabadstrandot és a siófoki Aranypartot keresték fel. A kínaiak is az Országház és a Halászbástya, továbbá a Margitsziget környékét látogatták, vidéken a pécsi Széchenyi tér és a szentendrei Duna korzó volt számukra a legvonzóbb.

Lelépő, fotók: Unsplash

Kapcsolódó