Kínától, az egyik legfontosabb küldőországtól öt jelentős szakmai elismerésben részesült a magyar turisztikai szektor – adta hírül az MTÜ.
Hatalmas elismeréseket kapott a hazai turizmus Kínától

A kínai National Geographic Travel a legminőségibb úti célok között ajánlja Magyarországot, a Voyage Magazine pedig az Év új feltörekvő desztinációjának választotta hazánkat. Emellett az ország vezető turisztikai médiuma, valamint a legnagyobb szálláshelyfoglaló platformja több kategóriában is a legjobbak közé sorolta a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) országimázsépítő és forgalomösztönző tevékenységét.
A világ egyik legfontosabb küldőországától tehát
öt jelentős szakmai elismerésben részesült a magyar turisztikai szektor.

Kína kétszáz millió utazójából bőven jut Magyarországra is
Közel 200 millió kiutazójával Kína a világ egyik legnagyobb küldőpiaca, ezért kiemelten fontos a magyar turizmus számára is. Emiatt is nagy jelentőségű, hogy Magyarország érdemelte ki a Minőségi Desztináció arany fokozatát. Ráadásul ezt az egyik legismertebb és legnagyobb múltra visszatekintő utazási magazin, a National Geographic Traveler kínai kiadásától zsebelhette be. Továbbá a szintén népszerű nemzetközi Voyage Magazine ott megjelenő verziója
az Év új feltörekvő desztinációjának választotta országunkat.

Dobogós helyezést ért az országimázs-kampány
Emellett két díjat is nyert az MTÜ Kína vezető turisztikai médiuma, a National Tourism News versenyén. A Legjobb térségi innovációk és azok promóciója kategóriában dobogós helyezést ért el, valamint a
TOP 5 legjobb tanulmányút díjazottjai között is helyet kapott hazánk.
Az egyik meghatározó szálláshelyfoglaló platform, a Tongcheng Travel pedig 2023 legjobb partnere címmel jutalmazta a két ország közötti turizmus fejlesztéséért megvalósított együttműködéseket.

Elképesztően népszerű hazánk a kínai turisták körében
Tavaly Kínából négyszeresére nőtt a vendégforgalom 2022-höz képest hazánkban, 2024-re pedig további bővülés várható. Ez annak is köszönhető, hogy a Schengeni-övezet államai közül
elsőként Magyarországon fogadhattunk az onnan érkező turistacsoportokat az év eleji nyitás után.
A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató központ adatai szerint 2023-ban háromszázhúsz százalékkal több turista érkezett az országból hazánkba, mint a csúcsévnek számító 2019-ben.
A kampányok középpontjában a termálvíz áll

„A várva várt határnyitástól folyamatosan promotáljuk hazánkat a nagy potenciállal bíró kínai utazók körében a nemzetközi értékesítési stratégiánkkal összhangban” – mondta Könnyid László. A Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója hozzátette: hazánk megerősítette jelenlétét az ottani piacon, és a turisztikai szakmai partnereinkkel is megszilárdítottuk az együttműködéseinket.
„Kampányainkban nagy hangsúlyt fektettünk egyedülálló természeti kincsünk, a termálvizünk bemutatására” – magyarázta. Kiemelt, büszkék az elnyert díjakra, hiszen megmutatják, hogy jó úton járnak a kínai látogatók megszólításában.
Lelépő


