Lelépő
Image default

10 érdekesség a Guinness-rekorder Gyermekvasútról

Hetvenhat évvel ezelőtt, 1948. április 11-én kezdték meg a Gyermekvasút építését. Cikkünkben tíz érdekességet gyűjtöttünk össze a nem mindennapi közlekedési eszközről.

1. Nem volt egyértelmű, hogy a Gyermekvasút a Svábhegyen kerül kialakításra. A helyszín kiválasztásánál Gödöllő, a Népliget és a Margit-sziget is szóba jött.

2. Az eredeti tervek szerint a Gyermekvasút nyomvonala Zugligetig lett volna kiépítve, azonban a jelentős szintkülönbségek miatt ez hatalmas kihívást jelentett volna, így végül úgy döntöttek, Hűvösvölgyig jár majd.

3. 1948. április 11-én kezdődtek meg a munkálatok és elképesztő módon nem sokkal később, július 31-én már át is adták az első, három kilométeres szakaszt.

4. Az első építési szakasz utolsó állomásának az Előre nevet adták.

5. A Gyermekvasúton, korábbi nevén Úttörővasúton kizárólag a négyes-ötös érdemjegyekkel rendelkező tanulók teljesíthettek szolgálatot, a meghirdetett helyekre folyamatos volt a túljelentkezés.

6. A Gyermekvasút teljes vonalát 1950. augusztus 20-án adták át.

7. Teljes nyomvonala 11,2 kilométer hosszú.

8. 2015-ben a Gyermekvasút bekerült a Guinness-rekordok könyvébe, mint a világ leghosszabb olyan vasútvonala, amelyen a kereskedelmi és a forgalmi szolgálatokat kizárólag gyermekek látják el.

9. A Gyermekvasút 20 kilométer/órás sebességgel halad a budai erdőkben.

10. A hűvösvölgyi végállomáson épült az ország első szabadtéri mozgólépcsője. A nagyjából húsz méter hosszú mozgólépcső tíz méteres szintkülönbséget tett meg 14 másodperc alatt, akár 140 emberrel.

Lelépő.hu, fotók: Gyermekvasút hivatalos Facebook oldala

Kapcsolódó