A mesterséges intelligencia megérkezett a magyar tengerhez is. Sokak szerint az AI segítségével több turistát lehet a régióban csábítani. Velük ért egyet Éskovács Péter, a Balatoni Turizmus Szövetség tanácsadója is, aki szerint nem kell misztifikálni az új technikai lehetőségeket.
Jó néhány mesterséges intelligenciával kapcsolatos applikációt bárki, így a balatoni szállodák dolgozói, de a lángossütők tulajdonosai is tudnak használni.
Van, ahol már alkalmazzák a technikát
Szerinte ma két téma biztosan foglalkoztatja a turisztikai szakembereket a régióban. Az egyik a „mesterséges intelligencia”, a másik az „országbérlet” hatása az utazási szokásainkra. Mint mondta: a Balatoni Turizmus Szövetség a napokban kezdett le egy új kísérletet. Ebben a mesterséges intelligencia segítségével gyártott,
„balatoni sci-fi történetbe” helyezték az idei év egyik legnagyobb tavaszi eseményét a XI. Balaton Fagyija választást.
A futurisztikus történetbe megpróbálták becsempészni az új utazási lehetőség, az országbérlet egyes előnyeit is. Az úttörő vállalkozásnak számító kampányt egyfajta figyelemfelhívó akciónak szánták a szakma részére, mert úgy vélik, hogy a legtöbb helyi kampányban meglehetősen steril képeket és sablonos szlogeneket használnak.
Mindez ugyan hatékony lehet több célcsoport elérésében, de sokan vannak, akiket érzelmileg nem motiválnak utazásra az ilyen megoldások. Szerinte a célközönség e szeletének aktiválásában a történetmesélés (storytelling) lehet hatékony eszköz, amely képes megragadni a képzeletet és mélyebb szinten tud kapcsolódni a potenciális vendégekhez.
Több fagyit ehet az, aki okosan utazik
A Balatonon már szinte nyári meleg volt április első hetében, az emberek többsége rövidnadrágban, fagylattal a kezében korzózott a parton.
Sokan nem autóval, hanem az országbérlet előnyeit kihasználva, vonattal indultak el hétvégi kirándulásukra.
„Akik tömegközlekedéssel jöttek, azok több ezer forintot is megtakaríthattak az új utazási kedvezményeknek köszönhetően: nem kellett az autójukba benzint venniük és borsos parkolási díjat sem kellett fizetniük. A megtakarított pénzből, akár egy kicsit több fagyit is vehettek a turisták – mondta Éskovács.
Ezekre az előnyökre próbáltak rávilágítani a „Rózsaszín Terminátor” munkacímen lezajlott storytelling – akcióban is.
A mesterséges intelligencia segítségével olyan képeket helyeztek el a közösségi médiában, amelyeken filmekből ismert karakterek tulajdonságait magukon viselő figurák fagylaltoznak a Balaton partján. Természetesen valamennyi figura vonattal érkezett a régióba. A képekkel azt próbálták sugallni, hogy olyanok is kihasználták az olcsó országbérlet előnyeit, akik egyébként űrhajóval is jöhettek volna a Balatonra.
A Balaton ezernyi történetet rejt, amit a mesterséges intelligencia segítségével életre lehet kelteni
„Olyan képeket próbáltunk generálni az applikációk segítségével, amelyeket bármelyik balatoni vállalkozó, helyi kulturális intézmény, szálloda marketingese is elkészíthetett volna, de eddig valamiért ezt egyik sem tette meg. A képek viszonylag egyszerűek, de mondanivalójukkal fel tudják kelteni az érdeklődést a Balaton történései iránt.” – mondta Éskovács. Úgy véli,
a Balaton igazi történeti kincsesláda, de ezt csak kevés turisztikai szervezet használja ki tudatosan.
„Mindenki tudja, hogy a régió tele van helyi legendákkal, mesékkel, amelyek bepillantást engednek a helyi kultúrába, történelembe. A turizmus során érdemes ezeket a történeteket életre kelteni idegenvezetések, kiállítások vagy fesztiválok keretében” -mondta Éskovács.
Lelépő